Három nyelvet tanulni egy hónap alatt precízen – HCMA

Az internetnek vannak örök, megfejthetetlen rejtélyei. Ki használja a pornóoldalak Facebook-megosztás gombjait? Ki válaszol a 419-es nigériai csalók leveleire? Ki vásárol spamben hirdetett tuti eredeti Rolexet? És ki kattint az internetet ellepő, minimum gyanús, de inkább röhejes fogyasztó-potencianövelő-fiatalító csodaszereket, gyors meggazdagodást és hasonlókat hirdető hírverésekre? Olyat tettünk, amit kultúrember még soha, amióta az internetet kitalálták: odakattintottunk.

Nyelvet tanulni – orvosi döbbenet!

Négy nap alatt 10 kilót fogytam, eltűnt a lábgombám, visszanőtt a hajam, és leszoktam a dohányzásról! Ugye ön is látott már az interneten olyan hirdetéseket, amik ilyesmiket ígérnek, botladozó magyarsággal és nyilvánvalóan kamu sikertörténetekkel. A dolog egészen bizarr és vicces. Ezeket a reklámokat automata hirdetéskiszolgáló rendszereken, leginkább a Google AdSense-n át terítik, ahol minden kattintás után fizet a hirdető. Úgy gondoljuk, hogy ez az üzlet életképes. Elvégre a dolog elég régóta jelen van az interneten.

  1. Ha nem kattintana senki, a hirdetési felületek gazdái cserélnék le a reklámokat valami jövedelmezőbbre.
  2. Ha pedig a kattintókból nem lennének vásárolók, tönkremenne az egész üzlet a reklámköltségbe.

Ezek a hírverések sokfelé előfordulnak.

Hát hogy a fenébe működhet egy ennyire szem előtt levő és ennyire nyilvánvaló csalás? Először is vizsgáljuk meg, mi van a kamu bannerek mögött.

Hihetetlen eredménnyel nyelvet tanulni

Példaként vegyük a netet idén nyáron ellepő, csodálatos nyelvtanulási sikereket ígérő reklámkampányt. Nyelvet tanulni tényleg mindenhol ott van szövegesen. Biztos látta már a csodás történeteket a pár nap alatt perfekt nyelvtudást felszedő szakácsnőkről és gondnokoktól, akiknek ettől instant tündérmesévé változott az életük. De ha nem, itt egy kis válogatás a legviccesebb darabokból.

Ha a reklámra kattintunk, egészen apró betűkkel ez a figyelmeztetés fogad minket:

“Ezek a szolgáltatások nem tükrözik az átlagos eredményeket, amelyeket az efféle eszközök alkalmazásával érhetünk el… Ez az internetes oldal főleg olyan egyes egyéni eredményeket mutat be, amelyek során az adott személyek különleges eredményeket értek el, más tényezők is befolyásolhatták tevékenységüket. A felület használatából származó átlagos eredményeket reprezentatív tudományos kutatásnak nem vetették alá.”

Plusz ez alá is kerül még egy szöveges rész.

nyelvet tanulni 30 nap alatt-hcma.hu

Ezen kívül még az is kiderül, hogy egy bizonyos Gerőczy András nyelvészprofesszor fejlesztette ki a csodamódszert. Ő maga egyébként nem létezik, a fotója egy 1927-ben elhunyt lengyel nyelvészt, Andrzej Gawronskyt ábrázol, ami valójában egy multimédiás tanulókártya-csomag.

A megrendelős weboldalon egyébként sehol egy elérhetőség, vagy egy cégnév. Csak egy csomó elégedett vásárló szerepel névvel-arcképpel, de róluk egy szál Google-képkeresés megmutatja, hogy valójában nem léteznek. Ezek a fotók csak innen-onnan összeollózott stockfotók.

Ezért figyeljünk oda a weboldalak meglátogatása alatt. A legtisztább módszer az, hogy egyáltalán nem látogatunk olyan oldalakat, ahol ilyesfajta hírverések jelennek meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.